屏山夜谈  
爬回来了,趴会。

Viva La Vida

Viva La Vida


I used to rule the world

我曾为世界之巅

Seas would rise when I gave the word

波澜壮阔只需一言

Now in the morning I sleep alone

而今我于清晨辗转入眠

Sweep the streets I used to own

于易主的街道徘徊流连

I used to roll the dice

生杀曾皆在我一念

Feel the fear in my enemy's eyes

洞悉敌人眼中恐惧,求我乞怜

Listen as the crowd would sing:

且听这苍生放歌

"Now the old king is dead,Long live the king "

先王已矣,天佑我皇!

One minute I held the key

彼时我亦执掌权柄

Next the walls were closed on me

须臾却深陷囹圄

And I discovered that my castles stand

却得知万千城池所立之下

Upon pillars of salt' pillars of sand

皆是浮光掠影

I hear Jerusalem bells a ringing

圣城之钟久久回响

Roman Cavalry choirs are singing

 罗马骑兵的唱诗班歌声嘹亮

Be my mirror my sword and shield

且为吾之明镜、利剑宝刀,为吾朱干玉戚

My missionaries in a foreign field

传我福音者遍足四方

For some reason I can't explain

但因我未明之因

Once you know there was never'

自君远去

Never an honest word

吾未能闻一字忠言

That was when I ruled the world

此真乃我所宰天年


It was the wicked and wild wind

一阵狂邪之风

Blew down the doors to let me in

冲破重重帷帐将我押入

Shattered windows and the sound of drums

华窗不再,战鼓喧天

People couldn't believe what I'd become

天下子民孰能知朕之所终?

Revolutionaries wait

革命军虎视眈眈

For my head on a silver plate

只为等我那头颅乘上银盘

Just a puppet on a lonely string

不过是命悬一线的傀儡

Oh who would ever wanna be king

即如此,夫孰愿为君乎?


I hear Jerusalem bells a ringing

圣城之钟久久回响

Roman Cavalry choirs are singing

 罗马骑兵的唱诗班歌声嘹亮

Be my mirror my sword and shield

且为吾之明镜、利剑宝刀,为吾朱干玉戚

My missionaries in a foreign field

传我福音者遍足四方

For some reason I can't explain

但因我未明之因

I know Saint Peter won't call my name

早知晓圣人口中喁喁再无我名姓

Never an honest word

皆是一派胡言啊

But that was when I ruled the world

此实乃我所宰天年



I hear Jerusalem bells a ringing

圣城之钟久久回响

Roman Cavalry choirs are singing

 罗马骑兵的唱诗班歌声嘹亮

Be my mirror my sword and shield

且为吾之明镜、利剑宝刀,为吾朱干玉戚

My missionaries in a foreign field

传我福音者遍足四方

For some reason I can't explain

但因我未明之因

I know Saint Peter won't call my name

早知晓圣人口中喁喁再无我名姓

Never an honest word

皆是一派胡言啊

But that was when I ruled the world

但此实乃我所宰天年


评论(4)
热度(16)
 
© 屏山夜谈/Powered by LOFTER